Met een  Self Service Portal kunnen uw klanten via internet zelf het antwoord vinden op hun vraag. Het afhandelen van vragen via het web levert u een aanzienlijke kostenbesparing op. Hierdoor is de return on investment (ROI) van een Self Service Portal goed inzichtelijk. Uw winst zit in een afname van telefonische vragen en e-mails, een snellere en efficiëntere afhandeling van vragen en meetbaar meer correct afgehandelde klantcontacten. In totaal levert het u beduidend meer tevreden klanten op.  
 
Klantgedrag in beeld!
Een Self Service Portal biedt u de mogelijkheid om (persoonlijke) informatie te verzamelen van het klantgedrag. In het licht van CRM een groot voordeel voor uw organisatie. Want u wilt het liefst zoveel mogelijk weten over de demografie van uw klanten en hun ‘click’ gedrag op uw website, zodat uw sales en marketing machine hierop kan inspelen. Daarnaast maakt web self service doelgerichte ‘cross-selling’ op het web eenvoudiger en verhoogt het het impuls koopgedrag van de klant.
 
Integratie met back office systemen
Een ander aspect waarbij wij u van dienst kunnen zijn is de integratie van uw online communicatiekanaal met uw back office systemen. Rubicon is van mening dat deze zaken onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn. Online toepassingen en –functionaliteit vereisen dat de gegevens worden opgeslagen in back office systemen als ERP of CRM. Door een juiste combinatie van inzet van onze kennis en oplossingen zijn wij in staat om een optimale integratie van de systemen te verzorgen.
 
Rubicon, uw Self Service partner
Self Service gaat verder dan het publiceren van een lijstje veelgestelde vragen op internet. Een goed Self Service systeem signaleert welke informatie veel geraadpleegd wordt en welke juist helemaal niet en past vervolgens het aanbod daarop aan. Rubicon heeft de oplossingen en expertise in huis om de kennis van uw organisatie vast te leggen en op een gebruikersvriendelijke wijze beschikbaar te stellen aan uw klanten. Het resultaat is een altijd up-to-date website die perfect aansluit op de informatiebehoefte van uw bezoekers.