Werken met en voor klanten is samen een resultaat neerzetten en vergt het bij elkaar brengen van kennis of starten van processen die over de grenzen van een afdeling of de eigen onderneming gaan. U wilt dat uw organisatie gemakkelijk kan samenwerken met andere afdelingen, leveranciers, ketenpartners en uiteraard uw klanten. U doet dit door toegang tot informatie aan elke doelgroep in uw CRM strategie gericht aan te bieden, samenwerkingsfaciliteiten te creëren, relatie-informatie en ook het bijbehorende documentbeheer of klantdossier op orde te hebben.

Maar het samenwerken bij reeds verkochte diensten kunt u hiermee ook ondersteunen of het blijvend bedienen van uw klanten in Customer Care, Self Service of andere innovatieve toepassingen.

Collaborative CRM zorgt voor verhoging van de kwaliteit van uw CRM informatie, verbeterd de beleving van uw klant door meer directe feedback mogelijkheden en biedt kansen voor het verhogen van uw productiviteit in het CRM proces. Gestructureerde, ongestructureerde of enig andere vorm van data die u wilt omzetten naar informatie versterkt ook uw Marketing Intelligence. 

Met geavanceerde Business Intelligence mogelijkheden heeft u veel meer data tot uw beschikking die u gelijk kunt delen middels analyses, rapportages en dashboards of scorecards. Vooral doordat de capture van allerlei klantgerelateerde data (denk ook aan conferening opnamen, emails, service call’s, foto’s, campagnes, etc) veel meer centraal plaatsvindt en dus vindbaarder en rijker wordt.

Door optimaal gebruik te maken van de door Microsoft geboden Frameworks en producten als Dynamics CRM, SharePoint en Communications Server wordt Collaborative CRM voor u een realiteit.